Οι ταινίες του Γιάννη του Οικονομίδη να γίνουν διδακτέα ύλη στα σχολεία
Το μοντέλο Άνα Μπεατρίς Μπάρος στέλνει βόλτα το παιδί της στο Σάο Πάολο με τη νταντά του και συνοδεία οπλισμένου μπράβου, στους δρόμους γύρω από το σπίτι της.
Γράφει Το Παλτό
Το γεγονός ότι ζει σε περιφραγμένο και φυλασσόμενο compound δεν την κάνει να αισθάνεται καθόλου σίγουρη. Στην παιδική χαρά του Ζαππείου τα παιδιά μεγαλόσχημων από την παρακείμενη Ηρώδου Αττικού, παίζουν με την προβλεπόμενη ανεμελιά της ηλικίας τους υπό τη διακριτική παρουσία συνοδείας ασφαλείας.
Διακριτική, στην καλύτερη, στις περισσότερες περιπτώσεις η βαριά σκιά του γορίλα κάνει τους υπόλοιπους –και γονείς και νταντάδες-, όπως και να το κάνεις, κάπως μαγκωμένους. «Τώρα είναι οκ να μαλώσουν τα παιδιά ή θα τραβήξει κανά γκάνι ο τύπος;»
Ρεύσεις είχαμε πριν λίγα χρόνια με τον σεκιούριτι της Λέιντι ΓκαΓκα που είχε φωτογραφηθεί στο πλάι της έξω από το Grande Bretagne, πραγματική σκιά της, διακριτικός και πάντοτε εναργής. Και να τα αφιερώματα, και να τα λιγωμένα σχόλια και τι κούκλος και τι κομψός και δώστου να μαθαίνουμε το βιογραφικό του με λεπτομέρειες –πρώην SAS, ειδικός στη φύλαξη υψηλών προσώπων, τό’να, τ’άλλο, μόνο ΑΦΜ δεν είπανε.
Προ ετών, επίσης, σε exclusive εκδήλωση δια ολίγους και εκλεκτούς, «γνωστής μάρκας» ποτών, σε ένα ιστιοπλοϊκό και παρουσία, επίσης, μεγαλόσχημων, «αλγεινή εντύπωση» -που λένε και οι γραμματιζούμενοι δημοσιογράφοι- προκάλεσαν οι κτηνάρες που ήταν επιφορτισμένοι με την ασφάλεια και τη φύλαξη.
Κάτι απερίγραπτες μοσχαροκεφαλές που τις μάζεψαν από τα μαγαζιά της παραλιακής, ένα απόγευμα. Σε σημείο, μάλιστα, που παριστάμενος Ολλανδός, ειδικός επί του θέματος, απεφάνθη: «Έχετε τεράστιο κενό αγοράς στο θέμα των επαγγελματιών ασφαλείας για υψηλού επιπέδου clientele. Ένας τέτοιος επαγγελματίας, πρέπει να είναι εκτός από υπερεπαρκής στη δουλειά του και εμφανίσιμος και να ξέρει να φέρεται και να έχει και μια σχετική μόρφωση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε για ποιους θα κληθεί να δουλέψει. Σε ποιους θα στέκεται δίπλα».
Τελειώνει το παιδί σας το σχολείο και έχει θέμα επαγγελματικού προσανατολισμού; Έχει ικανοποιητική σωματική διάπλαση; (Δεν είναι ανάγκη να πλακωθεί στις ορμόνες για να φουσκώσει, αυτά είναι για γέλια).
Είναι εμφανίσιμος ή έστω όχι ζωώδης; Ξέρει πέντε γράμματα και δεν είναι σα να βγήκε από σπηλιά; (Κανείς εφοπλιστής δεν θα ήθελε δίπλα του ένα ορκ που μπορεί μόνο να μουγκρίζει).
Το λοιπόν, τον στέλνετε Ειδικές Δυνάμεις, κάνει και κάνα έξτρα σχολείο σε φίλιες δυνάμεις του εξωτερικού και δεν θα πεινάσει ποτέ.
Δεν είναι δουλειά για υπεράνθρωπους, αυτά τα λέει το Χόλυγουντ. Και η ζήτηση υπερκαλύπτει ήδη την προσφορά.
Σε κάποιες πραγματικότητες μακριά από εδώ -από χωριό, δεν τις ξέρετε- είναι πιο εύκολο να βρεις Πόρσε παρά Πάμπερς. Δυσκολεύεσαι να βρεις βρεφικό γάλα, αλλά βρίσκεις παντού όπλα. The shape of things to come.
Αντιμετωπίζει το παιδί σου ένα χοντρό πρόβλημα μπούλινγκ στο σχολείο; Ο ενοχλητικός της πολυκατοικίας δεν εννοεί να σεβαστεί τις ώρες κοινής ησυχίας και καταστρέφει την ποιότητα ζωής σου; Ο γείτονας σου κλέβει ρεύμα με το έτσι θέλω; Ο συγχωριανός σου καταπατά το χωράφι;
Σε ποιόν θα απευθυνθείς; Στας αρχάς; Το Παλτό γελάει τρις. Χα. Χα. Χα. Δεν θα χρειαστείς ένα «παιδί» να τα εξηγήσει ωραία;
Ποιά νταντά της γειτονιάς; Ο μπράβος της γειτονιάς πρέπει να γίνει θεσμός, κανονικός και με το νόμο. Έστω, το δικό του νόμο.
Το Παλτό πιστεύει ότι οι ταινίες του Γιάννη του Οικονομίδη πρέπει αυθωρεί και παραχρήμα να γίνουν διδακτέα ύλη στα σχολεία.
Λέγανε αρκετοί για τις ταινίες του Οικονομίδη πόσο υπερβολικές είναι, πόσο μακριά από την πραγματικότητα. Και σκάνε τα κανόνια ένα ένα, και μπαμ και μπουμ οι τουφεκιές και να η «δωδεκάχρονη», και να τα «συμβόλαια θανάτου», και να οι «εξυπηρετήσεις». Λέγανε πολλοί, πόσο κολλημένες είναι οι ταινίες του Οικονομίδη με τους παρακμιακούς μικρόκοσμους της ελληνικής κοινωνίας. Balls καπαμά. Αυτή είναι η Ελλάδα, από άκρου εις άκρον. Ένα λούμπεν παρακράτος.
Μόνο ο κρυφοκαθαρευουσιάνος Κοττάκης βλέπει σε κάθε γωνία να κρύβεται ένας ευπατρίδης.