Breaking News

Αυτό δεν υπάρχει! Σύνδεση στα συστήματα F-35 με Rafale

 

Η Γαλλική Αεροπορία πιέζει για μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα Rafale- F-35 JSF- Υπάρχουν όλο και περισσότερες μοίρες F-35 εντός του ΝΑΤΟ και η διαλειτουργικότητα μεταξύ F-35 και Rafales είναι ακόμη ένα έργο σε εξέλιξη

Το F-35 ονομάζεται πλατφόρμα πέμπτης γενιάς, αλλά είναι καλύτερα κατανοητό ως ιπτάμενο σύστημα μάχης πρώτης γενιάς. Επειδή το F-35 υποστηρίζεται παγκοσμίως τόσο με τις Υπηρεσίες των ΗΠΑ όσο και με πολλούς βασικούς συμμάχους, ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται η παγκόσμια επιχείρηση F-35 έχει σημαντικές συνέπειες για τον διαδραστικό μετασχηματισμό αυτών των δυνάμεων.

Μια βασική πτυχή του F-35 περιλαμβάνει τα ενσωματωμένα συστήματα μάχης και τη σύντηξη δεδομένων μέσα στο αεροσκάφος. Επειδή το λογισμικό είναι αναβαθμίσιμο και έχουν γίνει ταυτόχρονες αλλαγές υλικού για τη διευκόλυνση σημαντικών αναβαθμίσεων λογισμικού, τα ξεχωριστά συστήματα μάχης επηρεάζονται από την καινοτομία που βασίζεται σε κάθε σύστημα μάχης και οι ξεχωριστές καινοτομίες και αναβαθμίσεις καθοδηγούνται, από τις βασικές εταιρείες και τους συνεργάτες που είναι υπεύθυνοι για κάθε σύστημα μάχης.

Οι εταιρείες που οδηγούν την αλλαγή σε κάθε σύστημα μάχης, μαζί με τους συνεργάτες τους, μπορούν να φτάσουν σε μια παγκόσμια κοινότητα χρηστών και να χρησιμοποιήσουν αυτές τις καινοτομίες, εξετάζοντας παράλληλα πώς αυτές οι καινοτομίες θα μπορούσαν να πολλαπλασιαστούν στην ευρύτερη ανάπτυξη της δομής των δυνάμεών τους.


Ένα βασικό παράδειγμα είναι το σύστημα CNI

Το  σύστημα Επικοινωνιών, Πλοήγησης και Ταυτοποίησης (CNI)  είναι το πιο προηγμένο ολοκληρωμένο σύστημα αεροηλεκτρονικής που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Το ενσωματωμένο CNI έχει αναπτυχθεί από την Northrop Grumman και παρέχει δυνατότητες πιλότων F-35, που προέρχονται από περισσότερες από 27 λειτουργίες αεροηλεκτρονικής. 

Μέσω της τεχνολογίας ραδιοφώνου που καθορίζεται από λογισμικό, το CNI επιτρέπει την ταυτόχρονη λειτουργία πολλαπλών κρίσιμων λειτουργιών, όπως αναγνώριση φίλου ή εχθρού, πλοήγηση ακριβείας και διάφορες επικοινωνίες φωνής και δεδομένων, ενώ μειώνει σημαντικά το μέγεθος, το βάρος και τις απαιτήσεις ισχύος.

Κάθε δεκαοκτώ μήνες, οι ανώτερες στρατιωτικές αρχές της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και της Γαλλίας, συναντώνται για να συζητήσουν τις επιχειρήσεις και τις μακροπρόθεσμες απαιτήσεις σε ένα πλαίσιο που είναι γνωστό ως «συνομιλίες εμπλοκής χειριστή». Αυτές οι συζητήσεις προορίζονται γενικά, σύμφωνα με την επίσημη περιγραφή της USAF, «να μοιραστούν τα διδάγματα από τον αέρα, το διάστημα και τον κυβερνοχώρο για τη βελτίωση της διαλειτουργικότητας και της ολοκλήρωσης», καθώς και «να ενισχύσουν και να επεκτείνουν τις συμμαχίες και τις συνεργασίες».

Ο υποστράτηγος Frédéric Parisot, νούμερο δύο στη Γαλλική Αεροπορική και Διαστημική Δύναμη (FASF), καθώς τελείωνε την τριήμερη επίσκεψή του στις Ηνωμένες Πολιτείες με αυτή την ιδιότητα, εξέφρασε ανησυχία για τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των δύο υπηρεσιών,  και έθεσε αυτό ακριβώς το θέμα, μιλώντας για το F-35 και την πρόκληση της ενσωμάτωσης του μαχητικού πέμπτης γενιάς στα γαλλικά δίκτυα.


«Θα θέλαμε να είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε με τον ίδιο ολοκληρωμένο τρόπο που κάναμε το 2018 κατά τη διάρκεια της επιδρομής κατά των συριακών χημικών δυνατοτήτων », είπε. «Δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτή τη στιγμή, καθώς υπάρχουν όλο και περισσότερες μοίρες F-35 εντός του ΝΑΤΟ και η διαλειτουργικότητά μας μεταξύ F-35 και Rafales είναι ακόμη ένα έργο σε εξέλιξη».

«Είναι αδιανόητο να έχουμε μια συμμαχία δύο ταχυτήτων που θα διαχωρίζει τους στόλους των F-35 από τους άλλους και αυτό το θέμα της διαλειτουργικότητας, ήταν μια από τις προτεραιότητές μας κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης», εξήγησε.

Φυσικά, το F-35 και το Rafale έχουν έρθει αντιμέτωπα σε πολλές παγκόσμιες ασκήσεις και επιχειρήσεις, κάτι που αναγνωρίζεται ότι είναι μια φυσική διαφορά ατζέντας μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης και εκείνων που επικεντρώνονται στον οικονομικό ανταγωνισμό. 

Τα F-35 και τα Rafales καταλήγουν να ανταγωνίζονται για τις ίδιες εξαγωγικές αγορές και αυτό μερικές φορές μπορεί να αποτελέσει ως μια διαφοροποίηση,  στον τρόπο με τον οποίο οι Πολεμικές Αεροπορίες των ΗΠΑ και της Γαλλίας, θα ήθελαν να διεξάγουν κοινές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με το breakingdefense, ευτυχώς το φως στο τέλος του τούνελ φαίνεται τώρα ορατό, καθώς οι δύο πλευρές συζητούν έναν συμβιβασμό που μπορεί να φέρει στη ζωή μια αμοιβαία βιώσιμη τεχνική λύση.


Χρήστης του Link16, όπως οι περισσότεροι από τους συμμάχους της στο ΝΑΤΟ, η Γαλλία ήταν τα τελευταία τρία χρόνια ισχυρός υποστηρικτής της ανάπτυξης ενός ευρωπαϊκού προτύπου για ένα νέο στρατιωτικό δίκτυο τακτικής σύνδεσης δεδομένων πλήρως διαλειτουργικό με τις ΗΠΑ. Αυτό το δίκτυο, θα ήταν φυσικά διαφορετικό από το MADL (Multifunction Advanced Data Link) που χρησιμοποιείται επί του παρόντος από το F-35, καθώς η εστίαση στις γαλλικές προμήθειες ήταν η ενίσχυση των κυρίαρχων προτύπων.

Τον περασμένο Δεκέμβριο ανατέθηκε στην Thales, μια σύμβαση προμήθειας για την ενοποίηση και υποστήριξη των αεροναυτικών σταθμών SatCom γνωστών ως Mélissa, για το «Marché d'élaboration d'integration et de soutien des stations satcom aéronautiques». 

Ο στόχος είναι να επιτραπεί στα εναέρια μέσα της FASF, να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν δεδομένα μέσω μιας προστατευμένης και σκληρυμένης ζεύξης (κατά της απειλής υψηλής έντασης), χρησιμοποιώντας τον στρατιωτικό αστερισμό Syracuse IV. Μέχρι το 2025, αυτοί οι σταθμοί θα ενσωματωθούν στο δεξαμενόπλοιο MRTT ενισχύοντας τον ρόλο του ως το κλειδί C2 για το FCAS (Future Combat Air System).


Ως αποτέλεσμα, το γαλλικό δίκτυο  θα ήταν μια άλλη κάρτα για σύνδεση στα συστήματα επικοινωνίας, πλοήγησης και αναγνώρισης F-35 (CNI) και δεν θα απαιτεί σημαντικές τροποποιήσεις στα εσωτερικά συστήματα του F-35. Αυτό το σύστημα επιτρέπει τη συγχώνευση δεδομένων και την επικοινωνία (συμπεριλαμβανομένου του Blue Tracking), μέσω τεχνολογίας ραδιοφώνου που καθορίζεται από λογισμικό, βελτιώνοντας επομένως το επίπεδο ολοκλήρωσης μεταξύ των πτερυγίων, ανεξάρτητα από το εναέριο μέσο που πετούν.

«Η ιδέα είναι να αναπτυχθεί μια ανοιχτή αρχιτεκτονική, που θα επιτρέπει την πρόοδο και την αναβάθμιση των συστημάτων όπως απαιτείται χωρίς προβλήματα IP» αναφέρει το breakingdefense.

«Και οι δύο Πολεμικές  Αεροπορίες, βρίσκονται υπό τρομερή επιχειρησιακή πίεση αυτή τη στιγμή και καταφέρανε να σημειώσουνε σημαντική πρόοδο, χάρη στην υποστήριξη και το ανοιχτό μυαλό των Αμερικανών και των Γάλλων ομολόγων», αναφέρει.

Να αναφέρουμε ότι μια άλλη σημαντική διμερής σημαντική ανακάλυψη συνέβη τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια της Atlantic Trident , μιας τριμερούς άσκησης μεταξύ των USAF, RAF και FASF που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο από το 2015, με σκοπό την εκπαίδευση για εναέρια μάχη υψηλών προδιαγραφών. Για πρώτη φορά, αυτή η άσκηση έλαβε χώρα στη Γαλλία, στο FAB 118 στο Mont de Marsan, και ήταν η πρώτη φορά που τα USAF F35 πέταξαν στη Γαλλία και στο πλευρό του γαλλικού Rafales.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια